onsdag 7 oktober 2015

Ny adress - uusi osoite

Tmi Eva Ahl har flyttat tillsammans med mig, Eva, och barnen, till en ny adress: Ässjegränd 2, men i samma stadsdel i Södra Haga. Tyvärr måste jag, i mitt liv, även uppleva en sorglig skilsmässa, men huvudsaken är att barnen får fortsätta i samma skola och träffa samma vänner i sin parktäta stadsdel i Helsingfors. Denna månad kommer jag att tala om Heliga Birgitta nära Tammerfors i Ilkko, vilket jag berättade om i senaste inlägg. Välkomna!

Tmi Eva Ahl on muuttanut kanssani, ja lasten kanssa, uuteen osoitteeseen: Ahjokuja 2, mutta pysymme samassa kaupunginosassa, Etelä-Haaga. Valitettavasti joudin elämässäni myös kokemaan surullisen eron, mutta pääasia on, että lapset saavat jatkaa samassa tutussa koulussaan sekä tapaamaan samoja kavereitaan puistorikkaassa kaupunginosassaan Helsingissä. Tässä kuussa luennoin Pyhästä Birgitasta Tampereen lähellä Ilkossa, josta kerroin jo aiemmin. Tervetuloa!

Ora pro nobis. Bild, ovan: Pietá, medeltida skulptur, Hollola kyrka. / Kuva, yllä: Pietá, keskiaikainen veistos, Hollolan kirkko. EAW 2014, free to copy out of charge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar